"فضیلت و اهمیت ماه مبارک رمضان"

"فضیلت و اهمیت ماه مبارک رمضان"


جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محقق عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایحا
دانشکده علوم قرآنی اصفهان
تعداد بازدید کننده : 2629

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی اصفهان  از اصفهان جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محقق عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایحا به موضوع"فضیلت و اهمیت ماه مبارک رمضان"اشاره کرد که در این بخض به گزیده ای از سخنان وی خواهیم پرداخت:
ایحاء_لطفا فضیلت و اهمیت این ماه را بیان کنید؟
در فضیلت و اهمیت این ماه همین بس که ماه خدا و مهمانی اوست.اما بر عکس مهمانی های متعارف مخلوق،خالق به سبک خودش پذیرایی می کند.در مهمانی، خلق غذا جسم است و در مهمانی خالق، غذا روح. بر سر سفره اش رحمت و مغفرت چیده در ظرفهای مختلف از سحر و افطار، جوشن، افتتاح، یا علی و یا عظیم، اللهم ادخل و ابوحمزه و....ظرفها و معرفتهای ریز و درشت. ماهی که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: نفس در حکم سبحان الله است و خواب عبادت ثواب. عجب رحمت و ثواب وسیعی!! آن قدر روزه در جسم و جان و روح و روان انسان تأثیر دارد و گرفتن آن مهم است که خداوند شخصا روزه را برای خود دانسته و ثواب آن را خود میدهد. الصوم لی و أنا اجزی به. سفره مغفرتی به طول سی روز و شب که در لحظه لحظه آن امید رحمت و مغفرت الهی میرود. اگر تنها روزه با شرایط آن از انسان پذیرفته شود، رحمت الهی شامل حال روزه دار میشود. امام سجاد علیه السلام فرمود در روز عید ندا داده میشود که بشتابید به سوی جوایز خود و به خدا قسم آن جوایز درهم و دینار نیست بلکه رحمت و مغفرت الهی است که شامل حال روزده داران میشود.
ایحاء_چه حاجتی ارزش درخواست بر سر سفره خدا در ماه رمضان دارد؟ و یا اگر گفته شود در این ماه و در شبهای قدر، یک حاجت بر آورده شده دارید، از خدا چه بخواهیم؟
امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس بی نیازی بدون مال و راحت قلب از حسد و سلامت دین میخواهد؛ از خداوند این حاجت را بخواهد؛ در طلب این حاجت تضرع و زاری نماید؛ فلیتضرع الی الله فی مسألته بان یکمل عقله؛ خدایا در این ماه و به برکت آن، عقل را در وجود من کامل و حاکم جسم من قرار ده. به نظر میرسد در سایه عقل و کمال آن، همه کمالات حاصل است؛ زیرا که فرمود العقل ما عبد به الرحمان و اکتسب به الجنان.
و حرف آخر:خدایا این دعا را در حق همه اهالی رمضان مستجاب فرما. آمین رب العالمین.

 

 

مسیر جاری : صفحه اصلی/اخبار/روابط عمومی/"فضیلت و اهمیت ماه مبارک رمضان"